Vyskúšajte úvodný tréning za 1€. Úvodný tréning s osobným trénerom je u nás v Cvičisku bez záväzkov.

Vyskúšajte úvodný tréning za 1€. Úvodný tréning s osobným trénerom je u nás v Cvičisku bez záväzkov.

Vyskúšajte úvodný tréning za 1€. Úvodný tréning s osobným trénerom je u nás v Cvičisku bez záväzkov.

X

5 NAJČASTEJŠÍCH ZAČIATOČNÍCKYCH CHÝB PRI CVIČENÍ

Začiatky bývajú väčšinou náročné, a inak to nie je ani pri cvičení. Len si to predstavte, vojdete do fitness centra, a automaticky predpokladáte, že každý vie presne, čo robí, všetci sú super fit a všetko im ide strašne jednoducho. Samozrejme, tieto predpoklady sú v 99% prípadov úplne mimo, ale prešiel si tým vo svojich začiatkoch asi každý. K tomu ešte pripočítajme fakt, že väčšina strojov vám môže pri nesprávnom použití spôsobiť nepekné zranenia, a nie vždy je vám úplne zrejmé, ako sa vlastne majú používať. Nehovoriac o protichodných informáciách, ktoré nám pravidelne podsúvajú rôzne fitness weby, blogy, videá a časopisy. Vďaka tomu je takmer zaručené, že ako nováčik, ktorý sa s cvičením len zoznamuje, budete robiť chyby. Poďme si rozobrať päť chýb, ktorých sa začiatočníci dopúšťajú najčastejšie.

 

  1. NEVYUŽÍVAJÚ MOŽNOSŤ KONZULTÁCIE S OSOBNÝM TRÉNEROM

Chápeme to, ste tu nový a ten osobný tréner s vypracovaným telom vás desí. Ale nemali by ste dovoliť svojim, často mylným, predstavám, aby vám zabránili spoznať niekoho, kto vám môže zo začiatku pomôcť vykročiť za vaším cieľom tou správnou nohou. Táto konzultácia je výbornou príležitosťou porozprávať sa s niekým, kto je v danom odbore vzdelaný a jeho poslaním je pomáhať ľuďom ako vy dosiahnuť ich ciele. Je to tiež skvelá možnosť ako zistiť, čo presne by ste mali po príchode do fitness centra spraviť, aby ste čo najefektívnejšie využili čas, ktorý tam strávite. Aj keď sa po tejto často bezplatnej konzultácii neplánujete so svojím trénerom už nikdy stretnúť, týmto nezáväzným rozhovorom získate množstvo cenných informácií, ktoré môžu mať priamy vplyv nielen na vaše výsledky, ale aj na to, ako rýchlo tieto výsledky uvidíte.

 

  1. PRÍLIŠ RÝCHLO SA VZDÁVAJÚ

Ľudia často očakávajú, že sa výsledky dostavia cez noc. Napriek tomu, že celé roky si budovali a udržiavali nezdravé návyky, naivne veria, že všetko napáchané zlo napravia za pár týždňov v telocvični. Najhoršou časťou tohto scenára je často fakt, že ľudia, ktorí na sebe začnú pracovať a vzdajú to, tak urobia tesne predtým, než prídu prvé viditeľné výsledky.

Zamyslite sa nad tým. Tak, ako určite nepriberiete len preto, že jeden deň vynecháte tréning, nemôžete po jedinom tréningu ani schudnúť. Ale to, že zatiaľ nevidíte zmeny neznamená, že k žiadnym nedochádza. Jednoducho to chvíľu potrvá, kým sa tieto zmeny prejavia aj v zrkadle a na váhe. Niektoré benfity získate okamžite, hoci sa hneď neprejavia. Napríklad, počas cvičenia srdce pumpuje viac krvi do svalov, čím sa zvyšuje prietok krvi, čo môže prispieť k zlepšeniu mozgových funkcií. A to je len jeden z priamych prínosov cvičenia, ktoré sa dejú okamžite.

 

  1. OPAKUJÚ DOOKOLA TO ISTÉ

Všetci sme už určite počuli, že definíciou šialenstva je robiť dookola tú istú vec a očakávať odlišné výsledky. Podobne to funguje aj pri cvičení. Tým, že budete vo fitness centre robiť stale jednu a tú istú vec dookola, pravdepodobne nedosiahnete ciele, ktoré ste si určili, ani nezískate nové telo, o ktorom toľko snívate. Vaše telo sa  totiž prispôsobí tejto rutine, a cvičenie prestane prinášať výsledky. To je hlavný dôvod, prečo väčšina ľudí zažíva obdobie stagnácie. Jednou z možností, ako sa tomu vyhnúť, je vymeniť tradičné fitness centrum plné strojov za také, ktoré ponúka väčšiu variabilitu cvičenia. Nielenže sa tak môžete vyhnúť tomu, aby sa z vašich tréningov stala nudná rutina, ale zároveň vaše telo vždy prekvapíte novým pohybom alebo cvikom. Opustite svoju komfortnú zónu a vyskúšajte kruhový tréning, najmite si osobného trénera, alebo sa len naučte používať nové pomôcky. Vaše telo sa vám za to určite poďakuje želanými výsledkami.

 

  1. PRÍLIŠ SKORO TRÉNUJÚ PRÍLIŠ TVRDO

Ak ste predtým, ako ste sa rozhodli začať cvičiť, neboli veľmi aktívni, musíte počítať s tým, že začiatky nebudú príjemné. Bude to bolieť. A to je prirodzené. Je to spôsob, akým vám vaše telo hovorí: ,,Och, toto je nové! Potrebujem trochu času na spamätanie.’’

Počúvajte svoje telo. Dohodnite si stretnutie s trénerom a pýtajte sa na to, čo vás ako začiatočníkov zaujíma. A potom postupujte podľa týchto rád. Príliš namáhavé cvičenie totiž môže spôsobiť problémy (od výrazného predĺženia času potrebného na regeneráciu až po zranenie), ktoré vás na ceste za vaším cieľom výrazne spomalia.

 

  1. CHCÚ ZVLÁDNUŤ VŠETKO SAMI

My ľudia sme spoločenské tvory, to sa nedá poprieť. Mnohé štúdie opakovane ukázali, že ľudia, ktorí pracujú v skupinách alebo sociálnych prostrediach, dosahujú oveľa lepšie výsledky po dlhšiu dobu. Jedna konkrétna štúdia kononca preukázateľne potvrdila, že až 95% ľudí, ktorí sa zúčastnili redukčného programu s priateľom alebo partnerom, tento program skutočne dokončilo, v porovnaní so 76% ľudí, ktorí ho absolvovali sami. U prvej skupiny bola zároveň pravdepodobnosť toho, že si výsledky udržia, o 42% vyššia ako u druhej skupiny. Či už sa rozhodnete pre komunitu na tréningoch CrossFitu, začnete navštevovať skupinové kruhové tréningy, alebo si so sebou na osobné tréningy privediete kamaráta či partnera, v každom prípade zvýšte svoje šance na lepšie (a dlhotrvajúce) výsledky,

 

BONUSOVÁ CHYBA: VÔBEC NEZAČNÚ

Existuje samozrejme spôsob, ako zaručiť, že nedosiahnete žiadne výsledky a neuvidíte žiadnu zmenu. A to tým, že vôbec nezačnete.

Samozrejme, začiatočníci robia veľa chýb a musia sa veľa učiť na rozdiel od profesionálov, ktorí svoje fitness ciele dosahujú spoľahlivo a zdanlivo bez prekážok. Dobrou správou však je, že nikto neostane začiatočníkom navždy, a ako sa hovorí, prax robí majstrov.

 

Neviete, kde začať? Objednajte sa u nás na úvodný tréning a nechajte si poradiť od profesionálov.

Táto webová stránka bola nadizajnovaná a vytvorená spoločnosťou dp Marketing Group s. r. o.